Pages

Friday, September 24, 2010

KeNaPa Allah TeMukAn KitEr dGn OrG yG saLaH

Memang sakit bila cinta yg kita dambakan selama ini tak dihargai oleh insan yg bernama kekasih,apatah lagi kita dibuang begitu saja... tapi,itulah juga petanda terbaik untuk diri dan kehidupan kita pada masa akan datang.

1. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya apabila kita bertemu jodoh yg sebenar,masih ada rasa syukur kita pada ketentuanNYA.

2. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat menjadi penilai yg baik.

3. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa kita hanyalah makhluk yg sentiasa mengharapkan pertolongan ALLAH.

4. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat KASIH SAYANG YANG TERBAIK,KHAS UNTUK DIRI KITA.

5. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita sedar bahawa ALLAH MAHA PEMURAH & PENYAYANG kerana mengingatkan kita bahawa dia bukanlah pilihan yg hebat untuk kita dan kehidupan kita pada masa depan...

6. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita dapat mengutip pengalaman yg tak semua orang berpeluang untuk mengalaminya.

7. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita jadi MANUSIA YG HEBAT JIWANYA.

8. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita lebih faham bahawa CINTA YG TERBAIK HANYA ADA BERSAMA ALLAH.

9. memang ALLAH sengaja menemukan kita dengan orang yg salah supaya kita LEBIH MENGENALI KEHIDUPAN YG TAK SELAMANYA KEKAL.

Wahai sahabat yg kecewa,menderita dan sengsara kerana cinta, fahamilah bahawa kehidupan kita makin sampai ke penghujungnya.

Hari esok pun kita sendiri tak pasti samada menjadi milik kita. Gapailah keredhaan ALLAH dengan melaksanakan suruhanNYA, dan meninggalkan laranganNYA..

PERCAYALAH sesungguhnya ALLAH malu untuk menolak permintaan hambaNYA yg menadah tangan meminta dengan penuh pengharapan HANYA kepadaNYA.

~ALLAH knows BESt!~♥

7 comments:

  1. Xpe..lini dh jmpe org yg btol kn.:)

    ReplyDelete
  2. sabar jela ye.stiap sesuatu itu ade hikmah di sebalik nya.bak kata atok dlm epilog syurga cinta.jodoh itu ada 3.hehehe...akan tiba msenya nnt.

    ReplyDelete
  3. kak fana-->blom jmp lagi la kak..yg dlu adelah org yg slah..dats y lini post dis..huhu...

    senpai azlan-->amin...insyaAllah..hanya berserah pada yg Maha Esa...

    ReplyDelete
  4. Ye ke lini...hurmm. Mcmne thu ia slh? Mcmne plak klu btol sbnrnye..?

    ReplyDelete
  5. sebab dari sumber yg mmg bleh dipercayai..da dua kali org yg berbeza yang satu sma laen xknl gtau kat lini bnda yg sama..xkan bnda tu xbtol plak...insyaAllah kali ni mmg btol..he's not for me anymore..huhu

    ReplyDelete
  6. jangan percaya pada cinta sebelum nikah
    ianya palsu belaka~~
    jawapan sebenar kenapa Allah temukan kita dengan orang yang salah? sebenarnya ia tak salah..
    yang salah adalah kita kerana pilih jalan yang salah.... adakah Allah suruh kita memilih? Allah dah pilihkan 'dia' untuk kita..

    ~blog walker~

    nak yang betul?
    every happy relation will start AFTER akad..

    ReplyDelete
  7. thnx...
    sy jadik kan itu sume pengajaran utk diri ini yg mungkin terleka disebabkan sume bnda nih..
    insyaAllah

    ReplyDelete